Παγκόσμια Καμπάνια Μείωσης Αλατιού!

ΙΣΤΟΡΙΑ- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΜΕΙΩΣΗΣ ΑΛΑΤΙΟΥ

Για αρκετά εκατομμύρια χρόνια οι πρόγονοι του ανθρώπου, όπως και όλα τα άλλα θηλαστικά, είχαν μια δίαιτα που περιείχε λιγότερο από 0,25 g άλατος ανά ημέρα. Περίπου 5000 χρόνια πριν, οι Κινέζοι ανακάλυψαν ότι το αλάτι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την διατήρηση των τροφίμων. Το αλάτι τότε απέκτησε μεγάλη οικονομική σημασία, καθώς ήταν

Παγκόσμια καμπάνια μείωσης αλατιού

δυνατόν να διατηρήσει τα τρόφιμα κατά τη διάρκεια του χειμώνα και επέτρεψε την ανάπτυξη πάγιων κοινότητων.

Το αλάτι ήταν το πιο φορολογούμενο προϊόν και αποτελούνταν αντικείμενο διαπραγμάτευσης εμπορευμάτων στον κόσμο, με την επίτευξη κορύφωσης του γύρω στην δεκαετία του 1870. Ωστόσο, με την εφεύρεση του καταψύκτη και του ψυγείου, το αλάτι δεν χρησιμοποιείται πλέον ως συντηρητικό. Η πρόσληψη αλατιού είχε αρχίσει να μειώνεται, αλλά με την πρόσφατη μεγάλη αύξηση της κατανάλωσης υψηλών αλατισμένων και επεξεργασμένων τρόφιμων, η πρόσληψη αλατιού αυξάνεται τώρα προς τα επίπεδα της δεκαετίας του 1870, και είναι περίπου 9-12 g / ημέρα (δηλαδή, 5 φορές περισσότερο από την συνηστώμενη πρόσληψη αλατιού) στις περισσότερες χώρες του κόσμου.

Αυτές οι αλλαγές στην πρόσληψη αλατιού αποτελούν σημαντική πρόκληση για τα νεφρά να αποβάλουν αυτές τις μεγάλες ποσότητες αλατιού. Και ως συνέπεια της υψηλής πρόσληψης αλατιού είναι η αύξηση της αρτηριακής πίεσης (ΑΠ), αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου (CVD – εγκεφαλικά επεισόδια, καρδιακές προσβολές και καρδιακή ανεπάρκεια) και νεφρική νόσο. Επιπλέον, η υψηλή πρόσληψη αλατιού μπορεί να έχει άμεσες βλαβερές συνέπειες, για παράδειγμα, αυξάνοντας τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, υπερτροφία αριστερής κοιλίας, εξέλιξη της νεφροπάθειας και πρωτεϊνουρία, ανεξάρτητα από την επίδραση του αλατιού στην αρτηριακή πίεση.

Υπάρχουν επίσης αυξανόμενες ενδείξεις ότι η πρόσληψη αλατιού είναι έμμεσα σχετιζόμενη με την παχυσαρκία μέσω της κατανάλωσης αναψυκτικών, με αυξημένο κίνδυνο νεφρικής πέτρας και οστεοπόρωσης, Και πιθανώς μια σημαντική αιτία του καρκίνου του στομάχου.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΜΕΙΩΣΗΣ ΑΛΑΤΙΟΥ

Η μείωση του αλατιού έγινε μια προτεραιότητα για τη δημόσια υγεία στις αρχές της δεκαετίας του 2000 από την Υπηρεσία Προδιαγραφών Τροφίμων (FSA). Εκείνη την εποχή, η FSA, ένα ανεξάρτητο σώμα, ήταν απολύτως υπεύθυνη για τη διατροφή, και μαζί με την CASH, έβαλαν ένα σύνολο εφικτών στόχων για πάνω από 80 κατηγορίες τροφίμων, με την οικειοθελώς τήρηση  τους απο τις βιομηχανίες τροφίμων. Αυτό ήταν σύμφωνο και με εκστρατείες ευαισθητοποίησης του κοινού όπως » Ελέγξτε την ετικέτα» και «Είναι το φαγητό σας γεμάτο απο αυτό;». Όλα τα μέλη της βιομηχανίας τροφίμων ενθαρρύνθηκαν να συμφωνούν με τους στόχους για το αλάτι και εργάζονται προς την κατεύθυνση αυτή εντός εύλογου χρονικού διαστήματος. Νέους και χαμηλότερους στόχους στη συνέχεια έβαλαν μερικά χρόνια αργότερα, με προθεσμία έως το 2012 για την επιτυχία τους. Αυτή η προσέγγιση του επαναπροσδιορισμού των στόχων κάθε 2 χρόνια εκτελέστηκε έτσι ώστε να επιτευχθεί η σύσταση του Ηνωμένου Βασιλείου στα 6 γραμμάρια την ημέρα έως το 2015.

Το 2011 στο πλαίσιο της νέας κυβέρνησης συνασπισμού, η ευθύνη μεταφέρθηκε από την FSA και δόθηκε στο Υπουργείο Υγείας, σύμφωνα με την δημιουργία του Public Health Responsibility Deal , στο πλαίσιο του όπου οι στόχοι «αλάτι» βρίσκονται επί του παρόντος.

Η μείωση του αλατιού ήταν μια πραγματική επιτυχία στο Ηνωμένο Βασίλειο, με πολλά προϊόντα διατροφής τώρα 20-40% χαμηλότερα σε αλάτι από ό, τι ήταν πριν από 10 χρόνια. Η σημασία της μείωσης του αλατιού δεν έχει φτάσει ακόμα στο Παγκόσμια καμπάνια μείωσης αλατιούκλάδο εστίασης, με πολλούς ακόμα να πιστεύουν οτι το αλάτι είναι το κλειδί στη γεύση. Αυτό όμως είναι λάθος, με μια αφθονία ερευνών να επιβεβαιώνουν τις επιπτώσεις στην υγεία από την περίσσεια αλατιού στη διατροφή. Με ένα στα έξι γεύματα που καταναλώνονται έξω από το σπίτι [REF], συνεπώς, είναι ζωτικής σημασίας η πτώση στον τομέα της τροφοδοσίας στη ζωή με την ανάπαυση της βιομηχανίας, και να αρχίσει μείωση του αλατιού στα φαγητά τους. Σε μια προσπάθεια συνεργασίας με τον τομέα της εστίασης, το Υπουργείο Υγείας έχουν ορίσει έξω από το σπίτι μέγιστο ανά σερβιρίσμα στόχο για το αλάτι, για 10 από τα πιο δημοφιλή πιάτα που πωλούνται σε εστιατόρια στο Ηνωμένο Βασίλειο, και ένας επιπλέον στόχος για τα γεύματα των παιδιών.

Παρ ‘όλα αυτά, το Ηνωμένο Βασίλειο είναι πρωτοπόρος στη μείωση του αλατιού, με πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο προσπαθούν τώρα να εφαρμόσουν μια παρόμοια στρατηγική. Ορισμένες χώρες έχουν θέση στόχους για το αλάτι ως μέρος της νομοθέσίας. Η γενική συναίνεση από τη βιομηχανία είναι ότι είναι υπέρ της νομοθεσίας, καθώς αισθάνονται ότι θα δημιουργήσει ίσους όρους ανταγωνισμού, σε αντίθεση με την εθελοντική μέθοδο η οποία είναι κάπως εσφαλμένη και στερείται πίεση ή κατάλληλη παρακολούθηση.

Παγκόσμια καμπάνια μείωσης αλατιούΠαγκόσμια καμπάνια μείωσης αλατιού

ΕΡΕΥΝΑ

Με βάση των πτώσεων της Αρτηριακής Πίεσης από μια μετα-ανάλυση τυχαιοποιημένων μελετών μείωσης του αλατιού, υπολογίστηκε ότι μια μείωση 6 g / ημέρα της πρόσληψης αλατιού θα μειώσει εγκεφαλικά επεισόδια κατά 24% και στεφανιαίας νόσου κατά 18%. Αυτό θα αποτρέψει περίπου 35 000 εγκεφαλικά επεισόδια και θανάτους απο στεφανιαία νόσο  το χρόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο και περίπου 2,5 εκατομμύρια θανάτους σε όλο τον κόσμο.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • A comprehensive review on salt and health and current experience of worldwide salt reduction programmes-FJ He and GA MacGregor Blood Pressure Unit, Cardiac and Vascular Sciences, St George’s, University of London, London, UK
  • Public Health Nutrition Reducing the population’s sodium intake: the UK Food Standards Agency’s salt reduction programme Laura A Wyness, Judith L Butriss and Sara A Stanner* British Nutrition Foundation, 52-54 High Holborn, London WC1V 6RQ, UK Submitted 20 October 2010: Accepted 24 March 2011: First published online 23 June 2011
  • FOOD STANDARDS AGENCY – UK SALT REDUCTION INITIATIVES- food.gov
  • actiononsalt.org.uk