ΑΥΓΟ «Ο ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ»

Το αυγό είναι μια πλούσια σε θρεπτικά συστατικά τροφή και περιέχει αντιοξειδωτικά καροτενοειδή, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη. Επίσης είναι πολύ καλή πηγή βιταμινών και μετάλλων όπως βιταμίνη Α, Β12, φολικό οξύ, φώσφορο, νάτριο, ασβέστιο, σίδηρο και κάλιο. Τα περισσότερα απο αυτά βρίσκονται στον κρόκο όπως επίσης η λεκιθίνη, η χοληστερόλη και τα ω-3. Έχει περίπου 75 θερμίδες. Η πρωτεΐνη του είναι υψηλής βιολογικής αξίας αφού περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα.

ΕΝΑΣ ΜΥΘΟΣ ΧΡΟΝΩΝ

Για πολλά χρόνια το αυγό είχε κατηγορηθεί ότι κάνει κακό στην υγεία ανεβάζοντας τα επίπεδα χοληστερόλης. Σήμερα μετά από πολλές έρευνες διαπιστώθηκε ότι όχι μόνο δεν αποτελεί κίνδυνο για την υγεία αλλά αντιθέτως πρόκειται για έναν πολύτιμο διατροφικό θησαυρό που μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία του ανθρώπου.

Η χοληστερόλη που περιέχει, δεν επηρεάζει τα επίπεδα της ολικής χοληστερόλης του αίματος. Το αυγό περιέχει λεκιθίνη ένα λιπίδιο το οποίο είναι χοληστερίνο-προστατευτικό με αποτέλεσμα η αύξηση της χοληστερίνης να είναι ελάχιστη. Η πρόσληψη διατροφικής χοληστερόλης έχει μικρή επίδραση στη μεταβολή της αναλογίας LDL σε HDL χοληστερόλη. Αν και η αυξημένη χοληστερόλη αποτελεί παράγοντα κινδύνου για καρδιαγγειακή νόσο, μελέτες έχουν δείξει ασυνεπή αποτελέσματα στη λήψη διαιτητικής χοληστερόλης και τον κίνδυνο καρδιαγγειακών. Το αυγό μπορεί να προσφέρει καρδιοπροστατευτικό αποτέλεσμα αφού είναι μια καλή πηγή βιταμινών Β, συμπεριλαμβανομένης της χολίνης, η οποία μπορεί να μειώσει τις συγκεντρώσεις ομοκυστεΐνης. Σε έρευνα που έγινε σε μέτριους υπερχοληστερολαιμικoύς άνδρες οι οποίοι κατανάλωναν 1 αυγό την ημέρα για 4 εβδομάδες διαπιστώθηκε ότι οι συγκεντρώσεις της ολικής χοληστερόλης και της LDL δεν αυξήθηκαν. Αντιθέτως οι συγκεντρώσεις της λουτεΐνης και της ζεαξανθίνης στον ορό ήταν σημαντικά υψηλότερες από τις αρχικές τους τιμές. Αυτά τα δεδομένα έδειξαν ότι σε μέτριους υπερχοληστερολαιμικoύς άνδρες η κατανάλωση ενός αυγού ημερησίως για 4 εβδομάδες δεν είχε δυσμενείς επιδράσεις στον ορό της ολικής χοληστερόλης ή της LDL και θα μπορούσε να μειώσει την ευαισθησία της LDL στην οξείδωση μέσω της αύξησης της λουτεΐνης και τις συγκεντρώσεις ζεαξανθίνης. Τα συγκεντρωτικά στοιχεία που προέκυψαν ήταν ότι η κατανάλωση αυγών δεν συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακών, εγκεφαλικού επεισοδίου ή θνησιμότητας. Τα συμπεράσματά τους ήταν ότι  η πρόσληψη 3 αυγών ευνοούσε ένα λιγότερο αθηρογόνο προφίλ σωματιδίων LDL, βελτιωμένη λειτουργία HDL , και αυξημένα αντιοξειδωτικά πλάσματος σε νέους, υγιείς ενήλικες.

Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι όχι μόνο μπορούμε να τρώμε αυγά αλλά και 2 αυγά ημερησίως και να είμαστε υγιείς στην καρδιά. Η υψηλή συγκέντρωση της HDL είναι στενά συνδεδεμένη με μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, την εκροή και τη μεταφορά χοληστερόλης, καθώς και τη συνολική αντιοξειδωτική κατάσταση του αίματος των ασθενών.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *