ΈΧΩ ΚΑΟΥΡΑ ΤΙ ΝΑ ΦΑΩ;

Συχνά ακούμε για τα τρόφιμα που μπορούν να κάνουν την καούρα πιο έντονη, από τον καφέ έως τη σοκολάτα μέχρι τις ντομάτες. Σήμερα θα γνωρίσουμε τα τρόφιμα που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της καούρας. Αυτό που θα πρέπει να προσέχετε πολύ είναι να επιλέγετε τρόφιμα χαμηλής οξύτητας. Δεν μπορείτε να ξέρετε πόσο όξινο είναι ένα τρόφιμο κοιτάζοντάς το, ούτε αναγράφετε στην διατροφική ετικέτα. Αλλά μπορείτε να ερευνήσετε το pH ενός τροφίμου. Όσο χαμηλότερος είναι ο αριθμός ρΗ, τόσο υψηλότερη είναι η οξύτητα του τροφίμου. Καταναλώνοντας τρόφιμα με pH 5 ή παραπάνω, μπορεί να έχετε λιγότερα συμπτώματα. Μπορείτε να βρείτε το επίπεδο pH των τροφίμων σε βιβλία ή στο internet. Παρακάτω θα παρουσιάσουμε μερικά βασικά τρόφιμα που πρέπει να προσθέσετε στη διατροφή σας. Πεπόνι, καρπούζι, μέλι και μπανάνες: Ενώ τα περισσότερα φρούτα είναι πολύ όξινα, δεν συμβαίνει το ίδιο με τα παραπάνω. Πλιγούρι βρώμης: Είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ξεκινήσετε την ημέρα σας. Το πλιγούρι βρώμης δεν προκαλεί παλινδρόμηση, και έχει πολλές φυτικές ίνες. Ψωμί: Επιλέξτε ολικής αλέσεως ή πολύσπορο που έχουν περισσότερες φυτικές ίνες. Ρύζι πατάτες και κουσκούς: Πρόκειται για σύνθετους υδατάνθρακες που βοηθούν πολύ αν έχετε αναρροή. Προτιμήστε καστανό ρύζι, το οποίο έχει περισσότερες ίνες. Πράσινα λαχανικά: Προτιμήστε το μπρόκολο, τα σπαράγγια, τα φασολάκια, το σέλινο και το κουνουπίδι που είναι χαμηλής οξύτητας. Άπαχα πουλερικά, κρέατα και ψάρι: Μαγειρέψτε το κοτόπουλο και τη γαλοπούλα χωρίς την πέτσα στη σχάρα, ψητό ή στον ατμό. Ο ίδιος τρόπος μαγειρέματος ισχύει και για το ψάρι. Ακόμη και το βοδινό και η μπριζόλα μπορούν να ενταχθούν στην διατροφή σας, αρκεί να είναι άπαχα. Ασπράδια: Είναι μια καλή πηγή πρωτεΐνης και έχουν χαμηλή οξύτητα. Απλά αποφύγετε τον κρόκο, ο οποίος είναι πιο πιθανό να προκαλέσει συμπτώματα. Υπάρχουν και άλλα τρόφιμα και βότανα που βοηθούν την καούρα, αλλά δεν λειτουργούν σε όλους τους ανθρώπους. Μάραθο: Υπάρχουν κάποια στοιχεία ότι ο μάραθος μπορεί να βελτιώσει την πέψη. Έχει pH 6,9 οπότε έχει και χαμηλή οξύτητα. Τζίντζερ: Το τζίντζερ φαίνεται να ωφελεί την παλινδρόμηση. Μαϊντανός: Ο μαϊντανός είναι μια παραδοσιακή θεραπεία για το στομάχι εδώ και πολλά χρόνια. Υπάρχουν ενδείξεις ότι μπορεί να βοηθήσει με την παλινδρόμηση. Αλόη: Άλλη μία παλιά θεραπεία που φαίνεται να βοηθά την παλινδρόμηση. Μπορείτε να αγοράσετε αλόη βέρα ως φυτό ή ως συμπλήρωμα – σε κάψουλες, χυμούς και άλλες μορφές. Απλά βεβαιωθείτε ότι είναι απαλλαγμένο από ανθρακινόνες (κυρίως από την ένωση αλοΐνη), που μπορεί να επιβαρύνει το πεπτικό σύστημα.